"Közgazdaságtan" kategória

A közgazdaságtan a gazdasági rendszerrel, vagyis a javak megtermelésével, elosztásával, értékelésével és fogyasztásával foglalkozik.

Alkategóriák:

Rendezés:

Mi is a marketing?

Ahogy a népesség növekedik, a politikai tájkép változik, a cégekés szervezetek egyre tapasztaltabbá válnak, a marketing egyre inkábbmegmutatja, hogy miképp is igazgassuk dolgainkat. A legjobb hírnévnek örvendő marketing szakemberek a… »

1. LÉPÉS: Határozzuk meg, stratégiai tervünk mely része kamatoztatná a marketinget!

Mielőtt sok időt és energiát fektetnénk a marketing folyamatba, pl. célok kitűzésébe, versenytársak elemzésébe, ötletgyűjtő stratégiákba, fontos, hogy meghatározzuk, milyen szerepet játszik a marketing stratégiai tervünk megvalósításában. E feladathoz leggyakrabban… »

2. LÉPÉS: Tűzzünk ki marketing célokat!

Miután szervezetünk felismerte szerepét és meghatározta küldetését, nekiláthatunk marketing tervünk elkészítésének. Az ok, mely miatt ez csak a 2. lépés e könyvben az az, hogy egy marketingben kevéssé jártas szervezetnek… »

3. LÉPÉS: Pozícionáljuk szervezetünket!

Az előző lépés után nyilvánvalónak tűnhet, hogy új image-t kell kialakítani szervezetünknek. De mi legyen az? A szervezet egyedi szerepének és kívánt képének meghatározásához jól használható módszer a pozícionálás. E… »

4. LÉPÉS: Határozzuk meg a marketing eszközeinket

Hatásos marketing alatt azt értjük, hogy olyan szolgáltatásokat és programokat (szaknyelven: termékeket) alakítunk ki, melyekre a fogyasztóknak igénye van. Ez magában foglalja azt is, hogy ezen termékeket a megfelelő időben,… »

5. LÉPÉS: Alakítsuk ki marketing tervünket

A marketing mix átgondolása folyamán felmerülhettek problémák és kérdések, melyeket érdemes megbeszélnünk a terv elkészítése előtt. Például ha néhány dolgot nem tudtunk biztosan eldönteni, lehetséges megoldás lehet egy piackutatás, amely… »

6. LÉPÉS: Tervezzük meg a marketing-kommunikációs kampányunkat

A marketing-kommunikációs (reklám) kampány egy olyan folyamat, mely összehoz bennünket a célcsoportunkkal. Ez a marketing mix „reklám” eleme. Sokan ezt a részét élvezik legjobban a marketingnek, mert ezáltal kapcsolatba lépünk… »

7. LÉPÉS: Értékeljük az eredményeinket és a folyamatot, amelyen átestünk

Hogy a helyes úton maradjunk, a marketing tevékenység rendszeres értékelésére van szükség. Ezúton a folyamat során is tudunk változtatásokat tenni, ha úgy válik szükségessé. E kérdések segíthetnek az értékelésben: Elértük… »

A nem kormányközi kapcsolatok jellemzői, szerepe a nemzetközi kapcsolatokban

Nem kormányközi kapcsolatok Sok nemzetközi szervezet van, melyekben az országokat nem a kormányaik vagy nem közvetlenül és kizárólak a kormányok képviseleik. Alapvetően két fő területen tevékenykednek: az érdekképviselet vagy a… »

Regionális együttműködés a világon

Regionális együttműködés a világon (a gazdasági triász, a Kyotói konferencia és szerepe) Összességében három regionális pólus fejlődött ki, ezt Gazdasági TRIÁSZ-nak nevezik. Központjai: Japán, USA, Európa E vezető országok (országcsoportok… »

Regionális együttműködés Ázsiában

Regionális együttműködés: Ázsia APEC – Asia-PacificEconomic Cooperation – 1989 óta, a gazdi együttműködés fejlesztésére (az EU mintájára) 2010-re a fejlett országok míg 2020-ra a fejlődő országok között is szabad kereskedelmi… »

Regionális együttműködés az amerikai kontinensen

Regionális együttműködés: Amerika Organization of American States OAS – Amerikai Államok Szervezete -AÁSZ – most tartotta Argentínában a csúcs értekezletét, nagy tiltakozások közepette Az USA szabadkereskedelmi övezet elképzelését nem fogadták… »

Az arab országok regionális együttműködése

Regionális együttműködés: az arab országok Az Arab Liga: 1945-ben alakult, 22 tagországa van, az „arab nemzet” egyetlen közös szervezete. Legfőbb döntéshozó szerve a Tanács, mely évente kétszer az állam és… »

Afrikai regionális együttműködés

Afrikai Egységszervezet OAU (Organization of African Unity) alapítva 1963-ban Etiópiában 30 afrikai államfő részvételével. Céljai között az afrikai államok közötti egység és szolidaritás kifejezése, földrész közös képviselete más nemzetközi szervezetek… »

ENSZ-en kívüli szervezet: az OECD

Az ENSZ-en kívüli szervezetek: OECD Organisation for Economic Co-operation and Development – Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet – Párizs A Marshall terv utószervezete, eredeti célja az európai országok talpra állítása,… »

ENSZ-en kívüli tömörülések: a G8-ak

Az ENSZ-en kívüli szervezetek: a G 8-ak A G 8-ak 1974/75-ben, mint G7-ek alakultak, először mint informális, ideiglenes, válság kezelő stáb. Tagjai: USA, Japán, Németo. Franciao. Anglia, Olaszo. Kanada kormány/államfői… »

Az ENSZ-en kívüli szervezetek: regionális fejlesztési bank

Az ENSZ- en kívüli szervezetek: regionális fejlesztési bankok A fejlesztési bankok mindig a gazdi növekedés elősegítése érdekében finanszíroznak, olyan projekteket, amelyeket a magán bankok nem vállalnak. Általában hosszú távú és… »

Az ENSZ-en kívüli fontosabb nemzetközi gazdasági intézmények: a BIS szerepe és feladatai

Az ENSZ-en kívüli szervezetek: a BIS BIS – Bank for International Settlement, Nemzetközi Fizetések Bankja: 1930-ban alapították, a Központi Bankok együttműködését hívatott elősegíteni és ezen keresztül a nemzetközi pénzügyi válságokat… »

Az ENSZ-en kívüli fontosabb nemzetközi gazdasági intézmények

Az ENSZ-en kívüli szervezetek: a WTO WTO – World Trade Organization – Világkereskedelmi Szervezet – az első és egyelőre egyetlen nemzetek feletti, supranationális szervezet A szervezet története: A világháború után,… »

Az ENSZ pénzügyi szervezetei (a nemzetközi pénzügyi szervezetek, az IMF és Világbank)

Az ENSZ pénzügyi szervezetei Világbank (World Bank) és IMF (International Monetary Fund) – mind a két szervezetet komoly kritikák érik, látványos utcai tüntetésekkel, stb. a fejlődő országokban és az alternatív… »

Az ENSZ-család szervezetei

Az ENSZ-család egyéb szervezetei Technikai együttműködést szolgáló szervezetek: International Civil Aviation Organization 1944 – Nemzetközi Polgári Repülés Szervezete a biztonságos repülés feltételeit és fenntartását hívatott megteremteni International Maritime Organization –… »

Az ENSZ-család szerepe

Az ENSZ-család szerepe Általános elemzés: Az ENSZ szervezetek nagyon különböző érdekeket képviselnek, illetve próbálnak összehangolni: egy világszervezet „demokratikus” kell hogy legyen – különben, akiket kizárnak a döntés hozatalból, azok nem… »

A Millenniumi Fejlesztési Célok (MDG) lényege

Millenniumi Fejlesztési Célok 2000-ben az ENSZ által szervezet világkonferencián – az egyházak nagyon aktív részvételével – az országok kormányai egyöntetűen elfogadták a fejlesztési programot. 2015-re: az éhínség felszámolása az extrém… »

Az ENSZ felépítése

Közgyűlés – tanácskozó testület, egy ország, egy szavazat, ajánlásokat tesz azokban a kérdésekben melyeket megvitatott – béke, tanulmányok a szociális vagy jogi együttműködés feltételeiről A főtitkárt a közgyűlés választja Évente… »

Az ENSZ rövid története és céljai

Az ENSZ rövid története Nemzetközi együttműködés szükségessége már az 1800-as évek végétől – elsősorban technikai kérdésekben: folyami szabályzás – Rajna, Duna, távközlési együttműködés: telex, rádió, posta, tengeri és vasúti (nyomtáv… »

A II. világháború után kialakult politikai kapcsolatok intézményi keretei

A nemzetközi politikai kapcsolatok intézményi keretei A második világháború óta a multilaterális (több ország együtt próbál megállapodni az alapepvekben) keretek a legjellemzőbbek az államok közötti kapcsolatokra – (bilaterális, unilaterális –… »

A globalizáció időszaka, ennek következményei (1982-től)

A globalizáció elméleti háttere A keynesi keresleti iskolát a neoliberális kínálati iskola váltja fel. Ez közvetlen utódja a háború előtti neoklasszikus iskolának. E szerint a kínálatot, a vállalatok profitját, jövedelmezőségét… »

Az 1974/75-1982 közötti átmeneti korszak legfontosabb változásai

Az átment: 1974/75 – 1982 A keynesi gazdaság politika dinamizmusa, a belső piacok erőteljes fejlődése az 1970-es évek elejére kifullad. 1971-ben a $ aranyra váltásának megszüntetésével az USA felmondja a… »

A jóléti állam kialakulása a II. világháború után (1945-1974)

A háború utáni jóléti állam: 1945-1974/75 Nemzetközi kapcsolatok: a multilaterális kapcsolatok válnak meghatározóvá – egyszerre több ország közös szervezeteket és együttműködési megállapodásokat hoz létre – ENSZ család, és ezen belül… »

Keynes nézetei, a keynesi gazdaságpolitika lényege

Elméleti háttér: Keynes Keynes szerint: a gazdasági válságok és így a háborúk oka a NEM elégséges „fizetőképes kereslet”, amely nem tudja felszívni a termelékenység növekedés eredményét. Ellentétben a néo-klasszikus iskola… »